Kan man vara anonym?
Kan man ringa bup utan att boka tid bara för att kolla om sitt ”problem” ens behöver en tid? Kan man helt enkelt göra det ”anonymt”? Osäker på om mitt problem är tillräckligt stort.
Tack på förhand!

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga som jag tror att det är fler som funderar på!
Det är nog så att det är svårt att vara anonym när man kontaktar BUP. Det gäller både för att kolla om ens bekymmer är ”tillräckligt” för att komma till BUP och för att boka en tid. Kanske finns det en skolkurator som du kan rådfråga om din undring?
Jag skickar med en länk där du kanske kan läsa lite mer om din fråga. Du kan också kolla med BRIS. Där kan du prata och chatta anonymt.
Du kan också kanske pröva att vända dig till Ungdomsmottagningen. På deras hemsida kan du också ställa frågor och se vad andra har frågat om. Du kanske kan få hjälp med din fundering om ditt problem är "tillräckligt" stort.
Lycka till!