Känner mycket ångest
Hej.
jag vet inte varför men jag har svårt att sova om kvällarna och känner mycket ångest på dagen hänt mycket i mitt liv på senaste så jag vet inte men jag tror det kan vara ”grov” separationsångest eller någonting😔
tack!
anonymkr&@

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Om något hänt i ditt liv sista tiden som ger dig ångest både dag och natt då låter det som du skulle behöva prata med någon. Nu skriver du inte vad som hänt dig så det blir svårt att råda dig till vem du ska gå. Men vi tycker alltid det är bra att prata med sina föräldrar men vi vet också att det är inte alltid det går av olika anledningar. Kanske är det möjligt att prata med skolkuratorn?
Vad du alltid kan göra är att ringa anonymt till Bris. Då kan du få mer utrymme att berätta om vad det är som hänt dig och hur du kan få hjälp med din ångest.