Svårt med koncentrationen
Hej jag  heter T och är 13 år gammal jag kan inte konsertera mig i skolan och minsta lila ljud så måste jag. Vända mig om vadför är det så
TL

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga till oss!
Det verkar som att du funderar på att du känner dig lättstörd i skolan. Att du t.ex. vid minsta ljud måste vända dig om och titta vad det kan ha varit.
Det är inte svårt att förstå att du undrar över detta. Idag skrivs det och pratas det så mycket om t.ex. ADHD som ju handlar om koncentration och uppmärksamhet. Det är ju också många människor som säger att de har ADHD. Det är ofta i TV och det skrivs en hel del i tidningarna om detta.
Nu när du kanske både undrar och oroar dig över dig själv och att du reagerar på ljud i klassrummet kanske du skall prata med någon vuxen om dina tankar. Om du pratar med dina föräldrar om detta kanske ni tillsammans kan prata med din lärare för att höra om läraren också har märkt att du är extra lättstörd och har svårt med koncentrationen. Efter det kan ni tillsammans bestämma om och hur ni skall gå vidare.
Lycka till nu!