Tänker alltid "ska jag hoppa?"
Har självmordstankar..,när jag går över en bilväg så föreställer jag mig att bilen kör på mig eller aa jag hoppas,funderar om jag ska stanna där o låta den göra de men de har aldrig blivit så
sanma sak när jag ska åka tåg,tänker alltid "ska jag hoppa"
men då tänker jag på min mamma,de bara för hennes skull jag aldrig hoppat
Har tänkt på att ta överdos o andra grejer snälla hjälp mig
BB1

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev, jag blir orolig för dig när jag hör hur svårt du har det. Det är tur att tanken på mamma stoppar dig när du mår som sämst. Jag förstår att hon är viktig för dig och du är förmodligen det allra viktigaste hon har. Kanske, om ni har varandra, skulle ni kunna sätta er ner och försöka hjälpas åt att förstå vad det är som händer dig.
Jag vet inte vad det är som har hänt eller händer som gör att du känner att livet är så hopplöst och plågsamt just nu - men jag vet att det går att få hjälp att så småningom komma över och gå vidare.
Om du kan, tycker jag du ska prata med mamma och att ni tillsammans söker till närmaste BUPmottagning, ni kan hitta var den ligger på bup.se. Det kan ändra väldigt mycket att dela känslor och tankar med någon, du kanske kan se utvägar du inte tänkt på eller tillsammans reda ut vad som är vad och varför du mår som du gör nu. Kanske mamma kan få hjälp med hur hon bäst kan stötta dig och kanske med sådant hon går och tänker på också.
Om du inte känner att du vill prata med mamma och inte förmår prata med någon "öga mot öga"  så kan du börja med att kolla på tjejzonen.se - där kan du chatta eller prata i telefon utan att någon vet vem du är, anonymt. Ge inte upp - jag vet så många som det så småningom känts bättre för.