All luft tar slut när jag ska berätta
Jag har försökt säga till folk hur jag mår men när jag ska lixom säga så tar all luft slut och det kommer lixom inte fram
jag skärt mig nu i 5,6 år och hade grov ätstörning för 3 år sedan och den sitter fortfarande kvar jag älskar mat det gör jag värkligen men jag kan inte ha kvar det i kroppen. Det bara går inte
hjälp

BUP svarar:
Hej!
Du har försökt berätta för andra om hur du mår men orden kommer inte fram. Då kan det vara bättre att skriva ett brev precis som du gjort till oss.
Du har skurit dig i många år och har svårt att behålla maten. Så ska du inte ha det. Du behöver tala med någon om hur du mår. Vi alla kan tycka att det tar emot och känns konstigt första gången vi ska öppna oss och tala med någon utomstående om svåra känslor. Men det brukar kunna kännas lättare efter hand. Och när man pratar tillsammans med någon, kan det vara lättare att se och förstå saker man inte såg förut  och lättare att hitta nya lösningar.
Jag tycker verkligen att du ska vända dig till någon att tala med. Du har haft det så jobbigt under så lång tid att du nu inte ska vänta längre.
I första hand är det bästa att visa dina föräldrar hur du mår. Kan du berätta för dina föräldrar? Eller skriva ett brev till dem? Tillsammans kan ni vända er till BUP.
Om det inte känns möjligt att tala med dina föräldrar, kan du kontakta ungdomsmottagningen i din kommun.
Du kan också maila, chatta eller ringa till BRIS. Gå in på deras hemsida där man kan boka tid för telefonsamtal  med kurator. Du kan då vara anonym.
Lycka till!