Hetsäter jättemycket
Jag vill gå ner i vikt och känner mig fett och äcklig. Jag hetsäter jätte mycket men jag kan inte spy upp det efter vilket gör att jag bara blir äckligare. Vad ska jag göra. Jag kan inte sluta äta och jag kan inte spy upp det.
anonym123

BUP svarar:
Hej!
Så himla tufft du har det. Det är hemskt jobbigt att gå igenom det du gör nu men du kommer ta dig ur det här. Det låter som du hamnat i en ond cirkel med bantningsönskan och hetsätningar. Du ska veta att du är lång ifrån ensam om att ha dessa problem.
Du är varken äcklig eller misslyckad utan du har haft oturen att utveckla dessa ätstörningar, det är inte ditt fel och du kan ta dig ur de här problemen.
Det är väldigt vanligt att man skäms förfärligt mycket och att skammen kan ibland bli ett hinder för att ta tag i problemen och söka hjälp. För det finns bra hjälp att få vid problem med hetsätningar.
Beroende på var du bor så kan vägen till behandling se lite olika ut. Vissa enheter erbjuder internetbaserad behandling vid hetsätningsstörningar för personer som har fyllt 18 år. Det finns även hjälp på nätet, till exempel via riksföreningen mot ätstörningar Frisk&fri.
Du kan hitta  mer information om olika mottagningar via ätstörning.se och vårdguiden. På vårdguiden hittar du information om hetsätningsstörning, råd och vägledning till vidare hjälp och stöd.
Ta hand om dig och ge inte upp!