Hur komma över trauma?
hur ska jag komma över truma för det förstör mitt liv.
Ja har blivit en cold heartless bitch ba för att mitt fucking truma ska förstöra mig
ffhj

BUP svarar:
Hej!
Din fråga är kort och mitt svar blir därför mer allmänt.
Om man varit med om något som kallas trauma och ens reaktioner inte klingar av inom någon månad, behöver man behandling för att må bra igen. Reaktioner på trauma kan vara att man får återkommande traumatiska minnesbilder t.ex i drömmar eller som flashbacks i vaket tillstånd då det känns som det händer igen. Det kan också vara att man alltför mycket undviker allt som associerar till traumat. Man kan också bli överspänd och ha svårt att sova.
Ditt trauma ska inte behöva förstöra ditt liv! Vänd dig till BUP eller till Första linjens barn och ungdomspsykiatri genom vårdcentralen.
Du kan också om du först vill tala med någon mera gå in på BRIS hemsida och boka telefontid med kurator. Du kan vara anonym om du vill.
Men gå inte med detta ensam.