Otrygg hemma
Hej jag kan inte sova hemma hos min mamma!! Föratt det har hänt en sak här jag aldrig kommer kunna släppa!! Jag ör inte trygg!! Vad ska jag göra???
PW

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det är svårt för mig att svara precis vad du kan göra då jag inte vet vad som hänt. Jag förstår av ditt brev att det är något som påverkat dig jättemycket . Så mycket att du inte kan sova hos din mamma för att du inte känner dig trygg där. Jag tycker det låter viktigt att du på något sätt får prata med någon vuxen om vad du varit med om då det låter som något alldeles för svårt för att du skall bära omkring på det själv.
Du kan pröva att ringa till BRIS. Där kan du få prata med en kurator och du kan då få vara anonym (det vill säga du behöver inte berätta vad du heter för dem) när du ringer. Jag vet inte om du har en pappa någonstans. Om du har det kanske du kan prata med honom om din oro. Du kanske kan prata med någon vuxen på din skola som du känner att du litar på och har förtroende för som kan hjälpa dig med ditt bekymmer.
Lycka till!