Vill inte förstöra allt igen
Jag börjar blir rädd flr mig själv och hela mitt liv. För 2 år sen vart jag deprimerad eller så. Skärde mig djupt på armar och vänster ben. Sen tog jag kontakt med bup själv för att jag inte ville att min systrar skulle se mig så här( jag är älst) eller bli som jag. På bup ville dom göra en utredning för biopolär sjukdom vilket min farmor har. Så vi gjorde det men dom kom framtill att jag inte har men dom satt mig i kö till en adhd utredning. Och under tiden som vi väntar på adhd utredningen skulle vi ta uppehåll från bup för att jag måde bra o det var liksom skit bra allt värkligen. Men nu igen för kanske 1månad sen började jag må dåligt igen och orkar i te med något, skär mig igen. Pratar inte med någon om det. Får ångest för att vara i skolan o gå på lektion vet att jag måste men får panik. Och de känns som om mamma inte orkar längre med att jag ska må dåligt o mina små syskon bråkar hon pluggar och vi är 6 personer i en 4a. Vad fan ska jag göra vill inte bli djupt deprimerad igen. Vill inte förstöra allt. Igen. Har liksom inte kontakt med min kurator på bup just nu och fan asså. Jag gör fel hela tiden. Förlåt för att min fråga är så sjukt oklar men vad ska jag göra!?
Hon

BUP svarar:
Hej!
Ni ska absolut ta kontakt med BUP igen, nu när du återigen mår dåligt. Om det känns som din mamma inte orkar med att du mår dåligt igen så ska du försöka att inte bry dig om det. Om du får hjälp att må bättre, som du också verkat ha fått under den tidigare kontakten med BUP, så blir det ju lättare både för dig och för din mamma.
Försök att inte känna att du är till besvär som mår dåligt. Du har rätt att få hjälp både av dina föräldrar och av BUP när du behöver det.
Tala med din mamma eller börja med att ringa till din kurator!
Stå på dig!