Min kille hade sex med mig när jag sov
Hej för några månader sen var jag tillsammans med en kille som hadde sex med mig när jag sov . Jag vaknade flera gånger av att jag hadde hans kön i min mun  de ända han sa när jag vakna var  " vi är ju tillsammans " men är det verkligen okej att  detta händer ?    Vad ska jag göra ?
Emilia

BUP svarar:
Hej!
Tack för din viktiga fråga. Det enkla svaret på fråga är – nej, det är inte OK att göra som han gjorde. Det spelar heller inte nån roll om du var omtöcknad av något skäl. Då är desto större skäl för honom att ta mer hänsyn till dig. Även om man är tillsammans är det viktigt att bägge är med på och ger sitt samtycke till sex.
Jag vill råda dig att prata med någon om detta så att du kan bestämma vad du skall göra. Du kan vänd dig till din ungdomsmottagning för att få hjälp och råd och någon att prata med. Jag skickar också med några länkar som kan vara till hjälp för dig att titta på.
Länktips
UMO:s webbplats kan man hitta svar på frågor om kroppen, sex, kärlek, vänskap, tobak, alkohol, droger, om att må dåligt, och mycket mer.
Umo.se