Är inte försiktig med mitt liv
hej jag har frågat er förut angående depressions osv. Där jag berättade att jag inte ville leva osv. På ullovet var allt bra igen men nu blir det bara värre och värre som i somras och i höstas. Jag är inte försiktig med mitt liv och liksom leker med det. Gör saker som är farliga. Tar en massa tabletter för att se vad som händer och då mitt önskemål att jag inte vaknar igen. Jag fick precis veta att min kompis försökte att at sitt liv i somras. Jag såg på allt det elelr jag trodde inte att det var så illa men jag gjorde ju inget, jag var för feg och orkade själv inte göra någonting.
Eller egentligen sedan i somras har jag velat det och tänkt på att det bara vorde skönt om planet bara störtade eller om det blev ett skjutning. Jag skulle ställt mig upp dirrekt och skrikit sjut mig. Men nu försöker jag ochh vill göra det själv. Jag ser ingen mening med livet
Gud vad svårt det är att formulera sig jag får inte ut allt jag vill.
Mina kompisar vet nog att jag inte har mått så bra men jag tror att de bara tror att jag har varit lite ledsen inte att jag planerar min död och att jag inte vill vara kvar här på jorden.
Egentligen allt jag vill göra är att skrika ut till alla att jag vill dö och de gärna kan döda mig eftersom att jag endå bara gjort alla illa och inte sprider någon glädje eller gör någon glad.
allt blir jätte rörigt nu men det som jag framföprallt har ångest för att jag inte hjlpte min kompis, men sedan svarade hon inte på hela sommarlovet på mina sms samt att hon innan lovet mobbade mig. Men sedan under hösten kunde jag skriva saker till henne som ex varför hatar du mig, då svarade hon som en ängel jag älskar dig vilket bara gjorde mig argare så att jag kunde ex skriva ösnkar att jag aldrig träffat dig osv till henne. Allt detta ångrar jag nu, men jag tror att när jag skrev det så skrev jag det bara för att jag inte ville leva längre så hon skulle antingen veta hur jag kände och att hon skulle bli arg på mig så att hon inte skulle sakna mig. Allt detta har jag fortfarande ångest för.
Förlåt för ett rörig fråga men allt jag tror jag behövde var kanske att skriva av mig samt era tankar kring detta.
plus att i höstas ringde ni mig kan ni göra så? Samt a tt min lärare hade bokat ett möte hos er som blev inställt och då undrar jag bara hurn i tänkte en tjej som är självmordsbenägen och tydligen behöver hjäp ställer ni in, tänk om jag hade tagit mtt liv rätt då
Aja jag menar inget illa
tjej som vill dö nu

BUP svarar:
Hej!
Du beskriver verkligen hur svårt det känns för dig och att du inte är försiktig med dig själv utan du verkar kunna utsätta dig för farliga saker. Du skriver att du är mest orolig för att du inte hjälpte din kompis. Det låter dock som att ni inte haft det så lätt med er kommunikation. Att ni kanske talat förbi varandra och nu väcker det stark skuld och ångest hos dig.
Jag tycker verkligen att du beskriver en svår och jobbig situation och du behöver få hjälp och behöver få kontakt med BUP igen.
Du beskriver att du har haft kontakt med dem men att du sen inte känner dig nöjd med hur det blev. Jag har svårt att svara på det då jag ju inte vet vad som hänt.
De som har ringt jobbade nog på den BUP-mottagning där du varit. Det betyder dock inte att du inte ställer jättebra och viktiga frågor. Mitt råd till dig är att göra ett nytt försök med BUP. Du berättar för oss att du gör farliga saker. Det är ju också sånt som är viktigt för dina föräldrar  men också för BUP att veta så att du får den  hjälp du behöver. Om man inte känt sig nöjd med kontakten kan man prata om att byta behandlare. Man kan också vända sig till en annan BUP-mottagning om man inte kan tänka sig att återvända till den mottagning man först hade kontakt med.
Jag skickar också med en länk med tips på hur man kan få stöd och hjälp online. Ibland kan det kännas tryggare att prata med någon anonymt innan man tar steget att kontakta t.ex BUP, men det avgör du helt själv.
Lycka till!