Lång väntan på hjälp för anorexia
Jag har fått prognosen anorexia nervosa och har flera månaders väntetid på tjänsten mandometer.. Äter knappt någonting på dagarna och vet inte hur jag ska hålla ut och vänta på hjälp i minst en månad till? Har ni något tips vart jag kan få hjälp som är bra och alternativt inte lika lång väntetid?
Lilly

BUP svarar:
Hej Lilly och tack för din fråga!
Jag förstår att det kan kännas som väldigt lång tid tills du ska få påbörja din behandling. Särskilt om du mått dåligt länge.
Om jag var du, så hade jag ringt upp enheten där du ska påbörja behandlingen och förklara för dem att du har svårt att stå ut. Och samtidigt höra om de har några tips på vad du kan göra så det känns lite lättare.
Om du vill kan du söka extra chattstöd på Ätstörningszonen
Lycka till och hoppas din väntan inte blir för outhärdlig!