Kan hon få någon slags hjälp???
Hej! Under några månader har min flickvän gått igenom helvetet, hennes föräldrar misshandlar henne, hon var blivit våldtagen. Hennes föräldrar vägrar hjälpa henne och dom kallar henne fula ord till Exempel hora, prostituerare och efterbliven, detta är verkligen svårt för mig och skriva. Men jag vill att hon ska kunna må bättre. Hon vägrar gå till soc eftersom hon är asylsökande och enligt henne så kan hennes föräldrar bara stoppa ansökningen i migrationsverket och flytta till hemlandet där dom kan "döda" henne! Snälla hjälp, hon har en yngre bror som hon sä gärna vara kvar med, och min fråga är hur fungerar det med Migrationsverket kommer hon bli skickat hem även om hon byter familj och så? Kan hon bli omplacerad till barnhem? Kan hon få någon slags hjälpt???
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Jag tycker du kan ringa själv anonymt till Socialtjänsten och höra vad de säger. Du kan hitta telefon och bra text på KollPå Soc.
Andra ställen jag tycker du kan pröva är BrisRädda Barnens Stödlinje och Origo. Även om de själva inte har svaret så kan de säkert hänvisa dig och din  flickvän vidare.
Ring runt och kolla vad de säger. Det är naturligtvis en besvärlig situation . Hoppas att du själv också kan få något stöd tex av föräldrar eller annan bra person. Lycka till!