Är stressad av att snart fylla 18 år.
Hej!
Just nu är jag otroligt stressar, inser att jag fyller 18 år i oktober och det känns inte som att jag är i närheten av att vara på god väg till att må bra. Har varit på bup då och då sen i 8:an, avslutade första omgången i 9:an för att jag inte tyckte att det klickade riktigt med kuratorerna. Blev inskickad igen sen i gymnasiet och fick en jättebra kurator. När jag fyller 18 år måste jag ju bryta med allt eller hur? Har nyligen börjat en utredning om bipolaritet, kommer ju inte hinna klart med något. Detta skapar en så stor stress, har ju klickat med en kurator, äntligen och då ska jag behöva lämna allt.
Är i en väldigt djup depression just nu, så ångesten är väldigt stor, vill inte bli vuxen nu, orkar inte skickas till vuxenpsyk. ....
Amanda

BUP svarar:
Hej
Jag förstår ditt dilemma och att det kan kännas svårt att byta samtalskontakt då du klickat med den du träffar nu. Det är viktigt att ni gör ett bra avslut tillsammans. Det du måste göra är att berätta att detta stressar dig otroligt mycket. Att ni tillsammans gör en gemensam planering. Att du i god tid får veta hur din planering ser ut så att du kan förbereda dig. Du kan få hjälp om det blir aktuellt att föra över kontakten med en remiss till vuxenpsykiatrin eller om behoven av fortsatt kontakt inte finns då du fyller 18 år.