Gjort en sak som jag har ångest för
Hej.
Jag har gjort en sak som jag får ångest för. Jag berättar inte vad det är men jag kan inte sova och jag är jätterädd att den här personen ska få reda på saken och om den gör det så vet jag inte vad som kommer hända med mitt liv. Jag undviker personen för jag vet inte om den vet men jag måste träffa den senare i veckan och jag vet inte vad jag ska göra. Mitt liv håller på att störta ner för en brant backe just nu och jag ser inte botten.
005400

BUP svarar:
Hej!
Du har kommit i en svår situation och vet inte hur du ska hantera den. Det bästa brukar ändå vara att trots att det är svårt, försöka vara så  ärlig som möjligt och berätta vad som hänt. Men om det är det bästa i ditt fall går inte att säga, eftersom du inte säger något om vad det gäller i ditt brev.
Det bästa är om du kan prata med någon om situationen så du kan få hjälp med hur du ska göra. Jag tycker du ska vända dig till BRIS där du också kan vara anonym om du vill det. Du kan chatta med, maila till eller boka en telefontid hos kurator på BRIS.
Gå inte med detta ensam. Hur svårt eller omöjligt det än verkar vara nu så går det att hitta en lösning!
Lycka till!