Känns som jag inte hinner med livet
hej, känns inte som att jag hinner md livet. Så fort jag börjar komma ikapp så händer något extremt som gör att allt hamnar efter igen.
Klarar heller inte av att leva som jag gör just nu, Hänger inte med alls i skolan och kommer sänka mig i jätte många ämnen för jag inte hinner med!
har det även svårt hemma, mina hundar skäller konstant och gör att jag hela tiden går runt och är arg för de är inte så speciellt snälla mot mig heller, eller mina kompisar så har inte tagit hem nån kompis på över 1 år pga hundarna!
Pratat med mina föräldrar många gånger om att sälja dom eller så får jag flytta ut... de vill verkligen inte sälja dom vilket betyder att jag får flytta ut. De tar alltså hundarna före sitt barn. Men vi har inte råd att fixa nått extra hus till mig vilket gjort att jag nu går runt och kämpar varje dag för att inte bryta ihop.
kämpat med depression i 5 år, börjar komma ur från det nu äntligen men det går inte så bra när familjen inte stödjer än och hjälper till. Kan inte eller prata md familjen utan att de bryr sig 0 eller blir arga och svarar med "Jaa ögh vad vill du nu då?" med frustrerad röst.
Vad ska jag göra? ville flytta till internat bara för att jag inte klarar av hundarna men hittar inget jag vågar gå på.
klarar heller inte av att tänka på en dag fram i livet utan att få stor jävla panik.
vad ska jag göra?
har försökt att börja träna men skadat mig nu så jag inte kan det.
har gått till psykolog men inte nu längre.
sover ca 6-7 timmar varje dag, känner mig trött hela tiden men går inte att sova.
När jag väl sover drömmer jag vidriga drömmar att människor i  min närhet dör precis framför mig.
Har självmordstankar väldigt ofta, varje dag men vill absolut inte ta livet av mig... Har funderat på att jag inte vill leva men jag vill inte dö om ni förstår vad jag menar?
aja behöver i alla fall eran hjälp eftersom ingen annan kan hjälpa mig. Tack i förväg
ja hon

BUP svarar:
Hej!
Tack för din viktiga fråga. Jag tycker först att du kan beskriva dina bekymmer på ett sätt som gör att det går bra att förstå dig och hur svårt det känns för dig. Det låter som att du får så många svåra saker att tänka på så att det till slut påverkar dina möjligheter att prestera så bra som du skulle kunna i skolan.
Jag vet inte varför du slutade hos den terapeuten du tidigare hade kontakt med. Slutade du för att det inte kändes bra? Så kan det nämligen vara ibland och då är det bra om man orkar tänka att alla kanske inte passar varandra och att man då försöker få någon annan att prata med.
Du skriver att du ofta tänker på livet och meningen med det. När man har sådana tankar behöver de tas på allvar och för dig skulle det kunna innebära att du igen söker upp någon som du kan prata med och få hjälp av. Idag kan man ju vända sig både till BUP men också till en vårdcentral. Många vårdcentraler har idag psykoterapeuter anställda för att kunna erbjuda samtalshjälp för människor i t.ex. din situation.
Som du kanske märker så tänker jag att den bästa hjälpen för dig är att du igen gör ett försök med att prata med någon utomstående. Då kanske du också kan få hjälp att få ordning på din sömn. Sover man som du dåligt så brukar det kunna försvåra en massa andra saker också. Då kan du kanske också få hjälp med att tänka och prata om dina relationer med din föräldrar.
Lycka till!