Slutade ta min medicin, mår dåligt igen
jag mår så himla dåligt psykiskt jag har en gång tagit medicin mot depression o sömn svårigheter men slutade efter att jag trodde allt var bra igen, det skulle jag nog inte gjort, för nu ett halvår senare är jag på boten igen, jag mår så dåligt vill inte vara kvar på denna jord, jag orkar inte gå till skolan eller göra något som jag altid orkat innan, är inte med mina vänner längre, jag behöver verkligen hjälp för jag står inte ut längre
mvh en tjej som starkt funderar på självmord
emilia

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Det du beskriver låter ju inte alls bra! Du ska så fort som möjligt kontakta vårdcentralen där du bor eller Ungdomsmottagningen för att få en bedömning. (Eftersom du är över 18 kan du inte vända dig till BUP, även om du haft kontakt där tidigare.)
Att man slutar med sin medicin mot depression när man mår bättre är ju inte så konstigt, men ibland kanske det blir för tidigt och symtomen kommer tillbaka.
Försök ta väl hand om dig själv i övrigt. Försök äta bra, sova tillräckligt och röra på dig för att orka med, även om det kan kännas svårt ibland.
Utöver vårdcentralen, ungdomsmottagningen och psykiatrin finns organisationer som ger stöd och hjälp på nätet via chattar och via telefon. Jag vill tipsa dig om föreningen Tilia som ger stöd till unga som mår dåligt.
Lycka till, och tänk på att det inte alltid kommer att kännas som det gör nu!
(Här nedan har jag lagt några frågor med svar som andra skrivit till oss och en lista med organisationer som ger stöd via nätet och telefon. Läs gärna!)