Sociala medier - nån mår dåligt
Hej, jag är jätteorolig för en kille som addade mig via Snapchat för 2 månader sedan! ( kan tillägga att jag inte känner honom ) Han skickar och skriver till mig att han mår dåligt, tar tabletter och skär sig själv! Jag har sagt att jag kan hjälpa honom och han VILL verkligen ha hjälp! JAG vet bara inte vem jag ska kontakta för att han ska få den hjälpen han behöver! Snälla skriv en mejl adress som jag kan skicka vidare till honom så han kan prata med en psykolog!!
Hälsningar en orolig vän
Cornelia

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga som jag tror kan fler kan känna igen sig i.
Det är nog alltid svårt att veta hur man kan hjälpa en annan människa och särskilt när det är lite anonymt som på t.ex. socialmedier. Jag tycker det låter som en god hjälp från din sida att skicka honom några länkar så att han kan söka sig vidare själv. Han kan ta kontakt med Bris, BUPSHEDO självskadechatten eller sin vårdcentral som han kan söka på vårdguiden.