En slags attack när jag sover
Hej! Jag har haft som en slags attack i flera år när jag oftast ska sova eller så vaknar jag upp mitt i natten, jag kan vakna upp när jag sover och börja skaka väldigt mycket och kan inte kontrollera det och så kan jag börja gråta och börja må illa! Kan det vara någon typ av ångest? Folk som jag har pratat med tror att det är pga oro, själv vet jag inte, men jag har haft dethär i ca 5 år och vill få stopp på det! Det kan påverka min vardag speciellt när jag haft en attack och ska till skolan så kan jag gå till skolan och få en liten attack och sedan gå hem eller låsa in mig på en toa! Tacksam för svar
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Jag förstår att du undrar över detta. Och när man inte vet är det lätt att bli orolig.
Utifrån ett brev är det förstås svårt att säga något om vad det är. Men jag tycker du först ska gå till vårdcentralen för att se om det finns någon kroppslig orsak. Om det inte gör det kan vårdcentralen hänvisa dig vidare dit du kan få bäst hjälp. Läs gärna de artiklar jag skickar med också.
Be en vuxen om hjälp att ringa och boka tid.