Återkommande bilder efter en skolattack
Det är så att jag har gått igenom En skolattack, och jag får alltid speciellt på nätterna bilder tillbaks från det som hände, vad kan jag göra att inte få dessa bilder tillbaka.
Dafe

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Om man varit med om något så farligt och obehagligt som en skolattack så är det vanligt att minnesbilder eller minnesfragment återkommer både på dagtid eller på nätterna. Det kan vara i nära anslutning till själva händelsen eller ett bra tag efteråt. Man kan bli påverkad på många andra sätt också. Du kan läsa lite om det på UMO .
Även om det finns vissa saker som du själv kan göra så behöver du hjälp för att reda på vad det är. Så jag tycker du ska söka hjälp. Enklast är kanske att du berättar för din skolkurator och ber hen hjälpa dig vidare. Eller att du själv med stöd av dina föräldrar tar kontakt med BUP där du bor.
Jag hoppas naturligtvis att du kan prata med dina föräldrar om vad du varit med om och att du fortfarande påverkas av det.
Lycka till!