Är detta ett sexuellt övergrepp?
Jag satt på bussen påväg hem själv jag satte mig ganska långt bak jag ser hur en kille sitter och tittar på mig obehagligt och gör olika miner till mig jag lossar att jag inte ser eftersom det börja bli obehagligt. Efter ett tag kommer han bak till mig och börjar fråga mig om vägen jag svarar och jag ser hur han börjar komma närmare och sätter sig sedan vid mig han börjar röra i mitt hår och på mina händer och ja känner ett obehag så ja drar bort huvudet och händerna då går han tillbaka och sätter sig. Jag känner hur det börja bli riktigt obehagligt då kommer han bak igen och sätter sig brevid mig o ställer massa frågor om mig ja säger att ja inte vill svara och då börjar han röra mitt ben och fortsätter han som nästan smeker mig upp mot huvudet och sen börjar han fråga mig flera frågor och då säger han hur snygg jag är och lägger sina händer på mitt lår börjar ta mellan mina ben ja säger sluta men han har fotfarande kvar handen mellan mina ben. Vad ska jag göra? Är detta ett sexuellt övergrepp? Jag känner sån skam och vågar inte berätta för jag skäms, vågar knapp röra mig ute själv lägre.
T.T

BUP svarar:
Hej!
Ja det är ett övergrepp och du har reagerat så också.
Du har ingen skuld i det här.
Han har rört vid dig på ett sätt som varit utan respekt för dig och vad du ville. Du har känt ett starkt behag och kunnat säga ifrån, men han har inte respekterat det heller. Du har också blivit rädd, så rädd att du nu undviker att gå ut.
Vet dina föräldrar något om detta? Kanske skulle de kunna vara till stöd för dig?
Jag tror också det skulle vara bra för dig att tala med någon om detta t ex på ungdomsmottagningen i din kommun.