Utsatt av min kille
jag blir utsatt för många saker av min kille som våld, tvingad och skicka nakenvideos m.m. jag har blivit många gånger hotad tills döds och min familj har han sagt att han ska döda. detta har påverkat mitt psyke. vill många gånger ta självmord. vet inte hur jag ska göra och ta mig till
a

BUP svarar:
Hej!
Så bra att du hörde av dig hit för att be om hjälp!
Du lever i en relation med en person som är farlig. Så ska du inte ha det. Du behöver lämna honom - även om det är svårt.
Att vara utsatt för våld och hot om våld - fysiskt, psykiskt, verbalt eller på annat sätt, bryter ner en person.
Du behöver få skydd och hjälp och det behöver du få snarast möjligt.
Har du någon från din familj vid din sida? Hur är det med vänner? Berätta för dem som står dig närmast så att du inte är ensam.
Eftersom jag bedömer din situation som mycket allvarligt kommer här flera hänvisningar med hopp om att du hos någon av dessa verksamheter kan få stöd att komma vidare:
Novahuset där man som utsatt för sexuellt våld kan få råd och stöd via chatt, mailjour m m.
Terrafem där den som utsatts för hot och våld kan få stöd per telefon m m.
Ungdomsmottagningen och UMO.se kan erbjuda råd, stöd och samtal.
Tjejjourer finns över hela landet och kan ofta nås både via telefon, mail och chatt.
Brottsofferjouren för unga ger stöd till dig som utsatts för brott. Tänk på att det du utsätts för är ett brott och att det inte är ditt fel.
Ge inte upp! Lycka till!