Vill veta hur allt går till
Jag trivs inte hemma eller någon stans och känner mig inte viktig. Jag vill söka vård/bo (tillfälligt) i en sjukhus eller psykiatri. Jag vill veta hur allt går till
Mei

BUP svarar:
Hej!
Eftersom du inte närmare beskriver dina svårigheter eller säger hur gammal du är, blir det svårt att ge dig några konkreta råd.
Du skriver att du inte trivs någonstans och att du inte känner dig viktig. Det låter plågsamt att behöva känna så.
För att bli inlagd på sjukhus måste man ha stora problem med fysisk eller psykisk hälsa. Din hälsa kan bedömas av läkare på vårdcentral eller på en psykiatrisk mottagning. Ifall du är under 18 år på BUP - om du är äldre på vuxenpsykiatrisk mottagning.
Om dina problem är stora och akuta kan du vända dig till akutmottagningen på ett sjukhus.
Om du inte trivs hemma på grund av svårigheter i familjen ska du vända dig till socialtjänsten i din kommun.
Det låter som du behöver någon att tala med.
För att få mer specifika och användbara råd kan du, om du är under 18 år, ringa till BRIS telefon 116 111
eller till socialtjänsten; läs länken koll på soc.